Mikkel Hjorth, docent i teknologiforståelse, ph.d., VIA Læreruddannelsen Mikkel Hjorths forskning er fokuseret på teknologiforståelse som faglighed i grundskole og læreruddannelse. Han arbejder med en K-12 maker studio tilgang til undervisning i makerspaces og i en educating the reflective educator tilgang til videreuddannelse af lærere.Han er medlem af Børne- og Undervisningsministeriets ekspertfølgegruppe i teknologiforståelse og næstformand for den nationale kapacitetsgruppe for teknologiforståelse. I dette arbejde og i en række nationale projekter arbejder han for etableringen af teknologiforståelse som faglighed i det danske uddannelsessystem. Se hans LinkedIn profil. Her kan du høre, hvad Mikkel særlig er optaget af: Mikkel Lodahl, lektor, Erhvervsakademi Dania Mikkel Lodahl er lektor, konsulent og forfatter. Siden 2010 har Mikkel Lodahl beskæftiget sig med digitale teknologier såsom computerspil, virtual reality, blockchain, interaktionsdesign og kunstig intelligens. Han har undervist på Erhvervsakademi Danias afdeling i Grenå i computerspiludvikling fra 2010 til 2022 og været leder af Institut for Dansk Spiludvikling der. Han har skrevet en række bøger om computerspil, specielt med fokus på forretningsudvikling inden for branchen. Siden 2022 har han arbejdet med fundraising, forskningsudvikling og teknologier, ligeledes for Erhvervsakademi Dania. Siden 2016 har han rådgivet EU-kommissionen om spil, læringsteknologier og den generelle teknologiudvikling, som ekstern ekspert i Horizon og Creative Europe programmerne. Se hans LinkedIn profil.